ALLEGRO 5 / LEKCJA 3: Tekst i czcionka
Czcionka "Orbitron Black.ttf" POBIERZ
Wyjaśnienie kodu
#include < allegro5/allegro_font.h>
Dwie nowe biblioteki które pozwalają zainicjalizować text i czcionke
Polecenie to pozwala pracować na tekście. Załącza funkcje które pozwalają na wyświetlanie go.
Tak jak wyżej z tym że załancza funkcje które pozwalaja dodać i używać nowych czcionek.
Do zmiennej 'font' przypisywana jest funkcja 'al_load_font' ta funkcja ładuje czcionke.
Pierwszy parametr tej funkcji ładuje czcionke do naszego programu. Podajemy nazwe czcionki która ma zostać załadowana.
Rozmiar czcionki
Na ten moment niestety nie wiem co oznacza trzeci parametr tej funkcji.
ALLEGRO_ALIGN_CENTER , "SEBEK" );
Funkacja wyświetlająca text na ekranie
W pierwszym parametrze podajemy zmienną
Jakao parametry tej funkcji podajemy trzy kolory rgb czyli zielony czerwony i niebieski
Jest to pozycja 'x' i 'y' w której ma się pojawić text.
'screenwidth' i 'screenheight' wyznaczaja wspólny punkt od którego pojawia się napis. Gdzy damy 'NULL' domyślnie napis zacznie pojawiać się od prawej strony względem tego punktu. '..._ALIGN_CENTER' dzięki temu parametrowi punkt jest w środkowej części tekstu czyli centruje text względem punktu. Jest jeszcze opcja '_ALIGN_RIGHT', '_ALIGN_RIGHT'. Czyli punkt z lewej i prawej stony tekstu.
Ostatni parametr to zwykły tekst który ma nam się wyświetlić na ekranie.
Funkcja ta odpowiada za odświerzenie ekranu. Bez odświerzenia ekranu nie zobaczylibyśmy napisu. Funkja ta jest bardzo potrzebna w grach i musi być stosowana bez przerwy. Njczęściej zamyka się ją w instrukcji 'while' z warunkiem 'true' lub bez warunku co powoduje że pętla wykonuje się bez przerwy aż do jej zerwania.
Funkcja która niszczy zmienna font i wszystko z nią związane. Dzięki temu oszczędzamy pamięć komputera gdy już funkcja nie jest potrzebna.